04 October 2010

Jaulah Istanbul

Salam w.b.t.

Saya teringatkan Istanbul.. satu tempat yang saya lawati tidak lama dahulu dan pernah saya tulis dalam satu entry dahulu [klik sini]. Satu tempat yang cukup menarik dan cukup menginsafkan jika kita benar-benar hayati kisah silamnya. Tempat yang sarat dengan cerita-cerita suka dan duka yang saya fikir sangat perlu untuk kita lawati. Satu tempat yang pernah menjadi rebutan kuasa-kuasa besar dunia.

Malah Napoleon Bonaparte pernah berkata
'If the world is a single state, Istanbul would be it's capital'
Setiap kali saya terkenangkan lawatan tersebut, pastinya hati ini tersentuh dengan keunikan tempat itu.






Ayuh luangkan masa senggang cuti musim sejuk anda kali ini dengan berjalan sambil mentadabbur sejarah di metropolis yang pernah diduduki 4 tamadun besar dunia ini!!

23 - 27 Disember 2010

Hubungi Hakha 775 605 393, regenerasi@gmail.com

Terbuka untuk semua brothers di Czech Republic.

No comments: